
Σκοπός της πρωτοβουλίας με την επωνυμία «Via Egnatia» είναι η ανάδειξη του Βορειοελλαδικού φυσικού τοπίου που εκτείνεται γύρω από την ιστορική Εγνατία Οδό και η οργανωμένη καθιέρωσή του ως ενιαίου τουριστικού προορισμού στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά.
Έτσι, με επίκεντρο την ιστορική διαδρομή που εκτείνεται από το Βόσπορο ως το Ιόνιο και συνδέει τη Δύση με την Ανατολή, ανοίγεται ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη δημιουργική αξιοποίηση του «αχαρτογράφητου» για την παγκόσμια τουριστική αγορά, φυσικού, ιστορικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της συγκεκριμένης περιοχής.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μια καινοτόμο και αποτελεσματική εκπαιδευτική μέθοδο ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων υπό την καθοδήγηση και το συντονισμό της Καθηγήτριας του Ανώτατου Ινστιτούτου Διοίκησης και Τουρισμού της Γερμανίας (ΙΜΤ), Karola Tippmann.
Μετά την αρχική συζήτηση γύρω από τα σημερινά δεδομένα, τη μεθοδολογία, τα εργαλεία και τους πιθανούς στόχους της πρωτοβουλίας, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δυο ομάδες εργασίας. Η πρώτη ομάδα επιφορτίστηκε με τη δομή και την οργάνωση της συνεργασίας ενώ η δεύτερη με την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.
Για την υλοποίηση των στόχων αποφασίστηκε η κατά τόπους συγκρότηση ομάδων με σκοπό την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και την κατάθεση προτάσεων προς την κεντρική συντονιστική ομάδα. Οι τοπικές ομάδες πρόκειται να συγκροτηθούν με πρωτοβουλία του Δήμων που θα λειτουργήσουν ως συντονιστές για κάθε περιοχή.
Επιπλέον, σχετικά με την ανάπτυξη του προορισμού ξεκίνησε ο σχεδιασμός τόσο του κύριου τουριστικού προϊόντος όσο επίσης και των υπό- προϊόντων του όπως, μεταξύ άλλων, είναι ο περιηγητικός, ο χειμερινός, ο θρησκευτικός, ο φυσιολατρικός, ο μνημειακός και ο γευσιγνωστικός τουρισμός.
Τα πρώτα αποτελέσματα των ομάδων εργασίας ήταν άμεσα, θέτοντας τους αρχικούς στόχους καθώς και αυστηρά χρονοδιαγράμματα εφαρμογής των αποφάσεων. Συγκεκριμένα, ως άμεσος βασικός στόχος ορίστηκε η δυναμική είσοδος του τουριστικού προϊόντος «Via Egnatia» στη διεθνή αγορά, με εκπροσώπηση στην Τουριστική Έκθεση ITB του Βερολίνου την άνοιξη του 2014.
Τέλος, η επόμενη συνάντηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου ώστε να συγκεντρωθούν και να επεξεργαστούν τα στοιχεία που θα συλλέξουν οι τοπικές ομάδες εργασίας.
0 σχόλια
Δημοσίευση σχολίου